9 Μαΐ 2011

ΕΝΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΣΙ ή ΕΝΑ ΝΗΣΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ;*


 των ΑΥΤΟΝΟΜΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (ΑΜΑΚ) / 09-05-2011
Με απόφαση του ΥΠΟΜΕΔΙ της 31-01-2011 (ΑΔΑ: 4ΑΛΨ1-ΧΗ) είχε οριστεί νέα ημερομηνία κατάθεσης προσφορών για τη «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία συντήρηση και εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης καθώς και μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών συνδέσεων αυτού», δηλαδή για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι, η 07 -06-2011. Με την ίδια απόφαση ορίστηκε ως ημερομηνία λήξης της «Περιόδου Σχολιασμού του Σχεδίου Σύμβασης» η 11-03-2011.


 Από την απόφαση αυτή έγιναν γνωστά πολλά και διάφορα ενδιαφέροντα όπως το ποιές είναι οι ενδιαφερόμενες εταιρείες ή τουλάχιστος αυτές που υπέβαλαν αίτημα παράτασης. Πρόκειται για τις εταιρείες ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΩΝ, J&P ΑΒΑΞ, VINCI CONCESSIONS, ARCHIRODON GROUP INC, ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε., BOUYGUES BATIMENT INTERNATIONAL. Παράλληλα μάθαμε ότι «λαμβάνεται υπόψη» η ΚΥΑ 143779/28-8-2009 με την οποία εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί Όροι -πρόκειται για την απόφαση του κ. Σουφλιά- αλλά και άλλη απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ που δεν ήταν γνωστή αλλά ανάγεται κι αυτή στον Αύγουστο του 2009 (ΕΠΠ/ΑΚ/Φ1/οικ 155/25-8-2009) με την οποία εγκρίθηκε η δημοπράτηση του Έργου με το σύστημα Μελέτη – Κατασκευή.

 Για όσους δεν ήθελαν να καταλάβουν ότι «η διαβούλευση έχει τελειώσει», όπως χαρακτηριστικά είχε πει ο κ. Λαμπρόπουλος τον περασμένο Οκτώβριο στο ΤΕΕ/ΤΑΚ, τα στοιχεία αυτά είναι αρκετά για να το καταλάβουν. Παρ’ όλα αυτά προέκυψαν και άλλα στοιχεία στη συνέχεια που αποδεικνύουν ότι το μεγαλύτερο έργο της παρούσας κυβέρνησης προχωράει σύμφωνα με το «μοντέλο Σπάτων», και θα καταλήξει σε μία Σύμβαση Παραχώρησης που θα κυρωθεί με νόμο από τη Βουλή.

 Σύμφωνα με τη Διακήρυξη του έργου, που επιβεβαιώνει τα στοιχεία που ήδη γνωρίζαμε από τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που είχε δημοσιοποιηθεί και για την οποία έχουν υποβληθεί προσφυγές που δεν έχουν ακόμα εκδικαστεί, η διάρκεια παραχώρησης ορίζεται σε 35 χρόνια. Επιβεβαιώνεται επίσης η παράλληλη λειτουργία του Στρατιωτικού Αεροδρομίου Καστελλίου, ενώ δεν γίνεται καμία αναφορά στο τι μέλλει γενέσθαι με την προοπτική των οικισμών της περιοχής. Πολλές αναφορές γίνονται στο Σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης το οποίο προφανώς δεν έχει γίνει γνωστό.

Στα πλαίσια της διαγωνιστικής διαδικασίας θα υποβληθεί Βασικό Σχέδιο Ανάπτυξης Αεροδρομίου, Σχέδιο Επέκτασης Αεροδρομίου και Προμελέτη Οδικού Δικτύου Σύνδεσης.

Το Βασικό Σχέδιο Ανάπτυξης Αεροδρομίου που θα περιλαμβάνει Μελέτη Πρόβλεψης Κίνησης, Σχέδιο Γενικής Διάταξης Αεροδρομίου, Σχέδιο Εναερίου Χώρου Αεροδρομίου και Σχέδιο Διάταξης Αεροσταθμού θα εκπονηθεί σε επίπεδο Γενικής Προμελέτης. Στη Διακήρυξη διευκρινίζεται ότι «Για τους σκοπούς του Διαγωνισμού, οι Τεχνικές Προσφορές δεν θα εξεταστούν ως προς το σύνολο των Ελαχίστων Τεχνικών Απαιτήσεων, καθώς ορισμένες εξ’ αυτών αποτελούν αντικείμενο επόμενων φάσεων του Αεροδρομίου, όπως η εκπόνηση οριστικών μελετών, η κατασκευή και η λειτουργία του». Αυτά, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τόσο η μελέτη όσο και η κατασκευή θα ελέγχεται από «Ανεξάρτητο Μηχανικό» αποδεικνύει ότι ούτε καν κατά την κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης από τη Βουλή θα μάθουμε τις λεπτομέρειες του έργου, που θα μείνουν απόλυτη έκπληξη μέχρι τα ...αποκαλυπτήρια!

Ωστόσο, ήδη από τον Ιανουάριο, τα ΜΜΕ αναφερόταν σε απαιτήσεις των διαγωνιζομένων εταιρειών όπως το «πακετάρισμα» του αεροδρομίου με το υφιστάμενο «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου και το αεροδρόμιο των Χανίων, πιθανόν και αυτό της Σητείας, δηλαδή όλων των αεροδρομίων του νησιού. Αναφερόταν και σε προβληματισμό της κυβέρνησης ότι σε τέτοια περίπτωση θα προκύψει θέμα μονοπωλίου στις αερομεταφορές της Κρήτης που αντιστοιχεί στο 25-30% της συνολικής ετήσιας αεροπορικής κίνησης προς την Ελλάδα.
(http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=243983)

 Εξ’ άλλου, παρά το γεγονός ότι αρχικά είχε ειπωθεί ότι το αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» θα κλείσει και πολλοί ήταν όσοι είχαν αρχίσει να ονειρεύονται την «αξιοποίησή» του, σήμερα φαίνεται η προοπτική του χώρου του υφιστάμενου αεροδρομίου να συνδέεται με την προοπτική του νέου αφού, σύμφωνα με άλλη απόφαση του ΥΠΟΜΕΔΙ (ΑΔΑ: 4Α921-Δ), η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να αποφασίσει για τη δανειοδότηση του νέου αεροδρομίου, ζήτησε να εκτιμηθεί η αξία της γης του υφιστάμενου αλλά και της γύρω περιοχής.

*Πηγή: ΑΜΑΚ (ΑΥΤΟΝΟΜΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ), 09-05-2011,   http://www.amak.tee.gr/

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα ανώνυμα σχόλια προσωπικών αντιπαραθέσεων, Δεν αναρτώνται.
Δεν είναι ιστιότοπος προβολής προσωπικών αντιπαραθέσεων.

Εξυπακούεται ότι τα ενυπόγραφα, αναρτούνται, χωρίς αξιολόγηση,
φυσικά και ΟΛΑ που αφορούν τα θέματα των αναρτήσεων του SITE