31 Μαρ 2009

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ


Ένα σημαντικό ντοκουμέντο ήλθε στα χέρια μας. Έγγραφο του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνίων για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι. Τί αποκαλύπτεται;
Τα χωριά καί οι οικισμοί σε απόσταση 3000 μέτρα απο τα όρια του αεροδρομίου πρέπει ουσιαστικά να απομακρυνθουν, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ICAO. Περιορίζεται η ανάπτυξη στις περιοχές γύρω από το αεροδρόμιο, και καθορίζονται χρήσεις γής συμβατές με την λειτουργία του αεροδρομίου. Ορίζεται ότι απογορεύονται οι ρυπογόνες βιομηχανίες, λατομεία, σκουπιδότοποι στις ευρύτερες περιοχές προσέγγισης σε απόσταση 15 χιλιομέτρων απο το αεροδρόμιο, καί ειδικά γιά χώρους εναπόθεσης/ διαχείρησης απορριμάτων απαιτείται αεροναυτική μελέτη. Το έγγραφο αυτό με αριθμό πρωτ. Δ7/Α/39555/5746 της 7 Οκτώβριου 2004 ήταν γνωστό σε πάρα πόλλους από τους παράγοντες του τόπου. Γιατί οι τόπικοι άρχοντες και των τρίων δήμων μας το απόκρυπταν; Τί εκπλήξεις μας επιφυλλάσουν για το μέλλον; Μπορούμε να κοιμόμαστε ήσυχοι;

30 Μαρ 2009



Μετά από την δημοσίευση της ανακοίνωσης του Νομαρχιακού Συμβουλίου η Πρωτοβουλία Πολιτών Πεδιάδας έστειλε την παρακάτω αναφορά στο ΔΣ του δήμου Καστελλίου για να συζητηθεί το θέμα αυτό στην προσεχή συνεδρίαση του ΔΣ, που θα γίνει την Πέμπτη 2-4-2009 και ώρα 19.00. Στην συνεδρίαση αυτή δεν έχει προβλεφθεί συζήτηση για το θέμα του αεροδρομίου, κατά παράβαση της ομόφωνης απόφασης του ΔΣ και της λαϊκής συνέλευσης της 4-3-2009.

"ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΩΣΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΕΔΙΑΔΟΣ

Καστέλι 31-Μαρ-2009

Προς τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Καστελλίου

ΚΟΙΝ: 1. Δήμαρχο Καστελλίου
2. Δημοτικούς Συμβούλους

Εν όψει της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου σας την Πέμπτη 2 Απριλίου 2009 στο οποίο θα παραστούμε, παρακαλούμε να μας ενημερώσετε:

. Για τις προθέσεις της Δημοτικής Αρχής σε ότι αφορά το έγγραφο 505/17 -3-09 του Νομαρχιακού Συμβουλίου της Ν. Α. Ηρακλείου περί καταθέσεων ενστάσεων και απόψεων που αφορά τις περιβαλλοντικές μελέτες - επιπτώσεις για την κατασκευή του Νέου Αεροδρομίου, στο χρονικό όριο των 30 ημερών από της δημοσίευσης στον τοπικό τύπο, προθεσμία η οποία και λήγει την 16η Απριλίου 2009. Όπως γνωρίζετε πέραν της ημερομηνίας αυτής χάνονται όλα τα δικαιώματα προσφυγής στην Δικαιοσύνη η σε άλλα όργανα.
Σας επισυνάπτουμε το 505/17-3-09 έγγραφο του Ν. Συμβουλίου.

. Τις πρόσφατες συζητήσεις - επαφές σας περί του θέματος Αεροδρομίου στο ΤΕΕ ΤΑΚ - Νομαρχία - ΤΕΔΚ Νομού Ηρακλείου και ειδικών Συμβούλων."

Κανείς δεν πρέπει να λήψει από την συνεδρίαση του ΔΣ

29 Μαρ 2009

Νέα αεροδρόμια γιά ποιους; Με επίκεντρο τι;

Το χρημα και το κερδος με προσχημα την αναπτυξη. Σε ολα αυτα ο ανθρωπος που βρισκεται;


Γεννήθηκα και μεγάλωσα στο χωριό Ρουσοχώρια.

Πληροφορήθηκα τόσο εγώ, όσο και οι συγχωριανοί μου ότι αποφασίστηκε να γίνει νέο πολιτικό αεροδρόμιο και μάλιστα διεθνών προδιαγραφών, στην περιοχή μας, δίπλα στο στρατιωτικό αεροδρόμιο Καστελλίου και μάλιστα όμορο με το χωριό μας. Προφανώς αυτοί που αποφάσισαν (χωρίς εμάς, που ζούμε σ' αυτήν την περιοχή ή θέλουμε να ζήσουμε εκεί που γεννηθήκαμε) δεν τους ενδιαφέρει ούτε η ζωή μας, ούτε η ψυχή μας, ούτε η ιστορία μας και γ' αυτό δεν μπήκαν στον κόπο να μας ρωτήσουν ή έστω να μας ενημερώσουν.

Αλίμονο μπροστά στην ανάπτυξη και το κέρδος τι σημασία εχει αν ξεσπιτώσουμε ανθρώπους, αν ξεριζώνουμε βιώματα και ψυχές, αν καταστρέφουμε όνειρα και ένα παρθένο περιβάλλον με πλούσια χλωρίδα και πανίδα.

Σ' εμάς κύριοι που αποφασίσατε για εμάς χωρίς εμάς στερείτε το δικαίωμα στα παιδιά μας να μας θάψουν κοντά στους γονείς μας. Δεν αφήνετε τις ψυχές των νεκρών μας να ησυχάσουν κάνοντας τους για δεύτερη φορά πρόσφυγες.

Εμείς κύριοι καταλαβαίνουμε την ανάπτυξη ενός τόπου, μιας χώρας εκείνης που θα βελτιώνει την ποιότητα της ζωής των κατοίκων της και πρώτιστα θα σέβεται το περιβάλλον.

Αν είναι να υποβαθμίσετε το περιβάλλον και την ποιότητα της ζωής μας που δεν την λογαριάζουμε με βάση το κέρδος και το χρήμα, εμείς αυτή την ανάπτυξη ούτε την χρειαζόμαστε και ούτε την θέλουμε.

Σας ευχαριστούμε δεν θα πάρουμε. Πηγαίνετε αλλού να σας είναι και ευγνώμονες.

Εμάς μας αρκούν ο καθαρός αέρας και τα καθαρά αγροτικά και κτηνοτροφικά προϊόντα που απολαμβάνουμε. Για εμάς κέρδος και πλούτος είναι να ζούμε αρμονικά με τα φυτά, τα ζώα και τα πουλιά που ζούν στον τόπο μας.

Για τον κ. υπουργό που θα μας βάλλει διπλά τζάμια και πόρτες στα σπίτια μας για τον θόρυβο, όταν βγαίνουμε έξω για τις δουλειές μας (αν έχουμε το δικαίωμα) η σύγχρονη τεχνολογία τι προβλέπει;

Για τα εκατομμύρια τόνους καυσαερίων που θα μας χαρίσουν τα αεροπλάνα, θα τοποθετηθούν ατμοσφαιρικά φίλτρα νέας γενιάς ή μήπως θα τα αξιοποιήσουμε και αυτά για να τονώσουμε την τοπική οικονομία;

Για τους συντρόφους του ΠΑΣΟΚ που ομιλούν για πράσινη ανάπτυξη πως την εννοούν; Όλα θυσιάζονται στο βωμό του κέρδους και του χρήματος;

Για τους εκάστοτε αυτόκλητους προστάτες και υπερασπιστές των φτωχών που θα μοιράσουν εκατομμύρια ευρώ θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας και επιχειρήσεις για να κερδίζουμε περισσότερα χρήματα και να ζούμε καλύτερα, θα τους παρακαλέσουμε να ομιλούν μόνο εκ μέρους αυτών που έχουν εξουσιοδοτηθεί και όχι να ερίζουν για το που θα γίνει η είσοδος, αντί όλοι μαζί να είναι ενωμένοι προκείμενου να αντιμετωπίσουμε την οικολογική καταστροφή που πρόκειται να συμβεί στον τόπο μας.

Ας φροντίσουν αυτοί που μας κυβερνούν και αυτοί που διεκδικούν να μας κυβερνήσουν να δώσουν στον λαό μας καλύτερη παιδεία, υγεία, κοινωνική πρόνοια, δικαιοσύνη και πολιτισμό και έτσι θα έρθει η πρόοδος και η ανάπτυξη.

Αντί οι υπεύθυνοι να συσκέπτονται καλά θα κάνουν να σκέπτονται, και να μην υποτιμούν και προσβάλλουν τόσο πολύ τη νοημοσύνη των ανθρώπων της ευρύτερης περιοχής. Κλείνοντας θα θέλαμε κύριοι να σας πούμε απλά ότι και εμείς είμαστε υπέρ της ανάπτυξης, εκείνης όμως που θα στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής μας και όχι στη βελτίωση του κέρδους.

Εννοούμε ότι στο κέντρο κάθε ανάπτυξης θα πρέπει να βρίσκεται ο άνθρωπος.

Καταστρέφεται το περιβάλλον, μας διώχνεται από τα σπίτια μας, ξεριζώνεται τις ψυχές μας, τα βιώματα και τις αναμνήσεις μας.

Τρίζουν τα κόκκαλα των νεκρών μας.

Λυπάμαι, δεν μπορούμε να σας πούμε ευχαριστώ. Ναι στην ανάπτυξη με σχέδιο και όραμα και πάνω απ' όλα σεβασμό στο περιβάλλον.

Ο καταθέτων αυτές τις σκέψεις είναι απλός δάσκαλος, δεν ανήκει στην κατηγορία των Golden boys που δημιούργησαν τον υπέροχο κόσμο που ζούμε και επιμένουν να κληρονομήσουν και τα παιδιά μας.

Σε όλους αυτούς τους υπέρμαχους του κέρδους και της ανάπτυξης- για ποιους- αφιερώνω τους παρακάτω στίχους του Ν. Γκάτσου:


Εκεί που φύτρωνε φλισκούνι κι άγρια μέντα

κι έβγαζ’ η γη το πρώτο της κυκλάμινο

τώρα οι χωριάτες παζαρεύουν τα τσιμέντα

και τα πουλιά πέφτουν νεκρά στην υψικάμινο.


Κοιμήσου Περσεφόνη στην αγκαλιά της γης

στου κόσμου το μπαλκόνι ποτέ μην ξαναβγείς.


Εκεί που σμίγανε τα χέρια τους οι μύστες

ευλαβικά πριν μπουν στο θυσιαστήριο

τώρα πετάνε τ' αποτσίγαρα οι τουρίστες

και το καινούριο παν' να δουν αεροδρόμιο.


Κοιμήσου Περσεφόνη στην αγκαλιά της γης

στου κόσμου το μπαλκόνι ποτέ μην ξαναβγείς
.


Σ.Σ: το κείμενο αυτό γράφτηκε από τον Αδαμάντιο Βλαστό και δημοσιεύτηκε στην ημερήσια εφημερίδα του Ηρακλείου "ΠΑΤΡΙΣ" στις 26 Μαρτίου 2009.

28 Μαρ 2009

Προχειρότητα και ελλιπή στοιχεία διαπιστώνει η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας

Προχειρότητα και ελλιπή στοιχεία της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του αεροδρομίου Καστελίου διαπιστώνει η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας που ζητά να απορριφθεί η ΜΠΕ! Την εισήγηση υπογράφουν οι κ. Ν. Καμπάνης, Ιω. Αλμπαντάκη, Αντ. Παπαδάκης, που μεταξύ άλλων τονίζουν την ανυπαρξία βιολογικού καθαρισμού: “Από τον έλεγχο της ΜΠΕ του νέου αεροδρομίου, σας πληροφορούμε ότι αναφέρεται περιπληπτικά ο τρόπος συλλογής - επεξεργασίας και διάθεσης των υγρών αποβλήτων, και συγκεκριμένα: Σε πλήρη λειτουργία του αεροδρομίου προκύπτουν τα παρακάτω απόβλητα: Α) Αστικά λύματα Β) Βιομηχανικά απόβλητα και Γ) Επιφανειακές απορροές και όμβρια ύδατα που περιέχουν προϊόντα έκπλυσης του διαδρόμου προσγειωσης και απογείωσης Επ αυτών παρατηρούμε τα παρακάτω: Οσον αφορά τα αστικά λύματα, αναφέρεται ένας τυχαίος αριθμός ημερήσιας ποσότητας λυμάτων (2000 κμ.) χωρίς να γίνεται υπολογισμός από ποιους τομείς απορρέουν και βάσει ποιων στοιχείων γίνονται οι υπολογισμοί. Οσον αφορά τα βιομηχανικά απόβλητα, δεν αναφέρεται κανένα ποιοτικό χαρακτηριστικό τους ούτε η ποσότητα αυτών καθώς επίσης και ο τρόπος προεπεξεργασίας τους προκειμένου να εξομοιωθούν με τις παραμέτρους των αστικών λυμάτων για να καταλήξουν στον κεντρικό βιολογικό καθαρισμό του έργου. Για την τελική διάθεση των παραπάνω επεξεργασμένων αποβλήτων, προβλέπεται επιφανειακή διάθεση (άρδευση) του περιβάλλοντος χώρου του αεροδρομίου χωρίς να ορίζεται η έκταση άρδευσης καθώς και εμπλουτισμός του υδροφόρου ορίζοντα τη περιοχής”, αναφέρουν και επισημαίνουν: “Ο τρόπος αυτός διάθεσης με εμπλουτισμό των υδροφόρων οριζόντων χαρακτηρίζεται επιεικώς απαράδεκτος, διότι πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους υδροφόρους ορίζοντες της Κρήτης με νερό άριστης ποιότητας από το οποίο υδρεύονται οι δήμοι: α) Ηρακλείου, β) Καστελίου, γ) Θραψανού και δ) Αρκαλοχωρίου. Οσον αφορά την τελική διάθεση των επιφανειακών απορρών από όμβρια ύδατα που περιέχουν προϊόντα έκπλυσης (υδρογονάνθρακες) του διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης κλ.π, προτείνεται η διάθεσή τους μέσω αγωγού μετά από προεπεξεργασία, η οποία δεν αναφέρεται, πιθανώς καθίζηση, στο χείμαρρο Θραψανού. Η παραπάνω διάθεση απαιτεί καθορισμό αποδέκτη με απόφαση νομάρχη μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου και συγκρότηση της γνωμοδοτικής επιτροπής σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ. 4 της Ειβ/221/65 Υγειονομικής Διάταξης, η οποία αποφαίνεται καταρχάς αν είναι επιτρεπτή ή όχι η διάθεση στο συγκεκριμένο αποδέκτη και σε καταφατική περίπτωση καθορίζει τις χρήσεις των νερών του αποδέκτη, το σημείο εκβολής και τους ειδικούς όρους διάθεσης και προηγείται της έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων”. Και οι επόπτες Δημόσιας Υγείας καταλήγουν: “Μετά απ’ αυτά, γνώμη μας είναι ότι δεν πρέπει να προχωρήσει η έγκριση της ΜΠΕ του έργου από την αρμόδια επιτροπή και στη συνέχεια από το Νομαρχιακό Συμβούλιο εάν δεν τηρηθούν τα στάδια τα οποία προηγούνται της έγκρισης της ΜΠΕ”. ("ΠΑΤΡΙΣ" 27/3/2009)
Τι εχει γινει στα Μεσογεια με τα απόβλητα: Α) Αστικά λύματα Β) Βιομηχανικά απόβλητα και Γ) Επιφανειακές απορροές και όμβρια ύδατα που περιέχουν προϊόντα έκπλυσης του διαδρόμου προσγειωσης και απογείωσης ; Αν δεν έκαναν οι κάτοικοι αναφορές (2004) στον Συνήγορο του Πολίτη,με την οποίες διαμαρτυρόνταν για παράνομη διοχέτευση υγρών αποβλήτων και όμβριων υδάτων, προερχόμενων από τους χώρους του ΔΑΑ, σε αγρούς, αμπέλια και λοιπούς αποδέκτες εκτός του ΔΑΑ, με αποτέλεσμα να δημιουργείται κίνδυνος για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον.
Δεν υπήρχε Μελέτη Επεξεργασίας και διάθεσης Υγρών Αποβλήτων.
Τα επεξεργασμένα απόβλητα από τη Μονάδα Επεξεργασίας Υγρών Αστικού Τύπου Αποβλήτων του ΔΑΑ βρίσκονταν συστηματικά από τον Απρίλιο του 2001 εκτός θεσμοθετημένων ορίων όσον αφορά το άζωτο (N) και το φώσφορο (P).
Δεν υπήρχε Μονάδα Προεπεξεργασίας των Βιομηχανικών Αποβλήτων της Τεχνικής Βάσης της Ολυμπιακής Αεροπορίας, παρότι υπήρχε σχετικός όρος στη σύμβαση.
Δεν υπήρχε επαρκές δίκτυο διάθεσης, μέσω επιφανειακής άρδευσης, των επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων εντός του ΔΑΑ με αποτέλεσμα αυτά να οδηγούνται, τουλάχιστον τον χειμώνα, εκτός του Αεροδρομίου κατακλύζοντας παρακείμενους αγρούς και αμπέλια.
Δεν υπάρχει εγκεκριμένος αποδέκτης των επεξεργασμένων ομβρίων υδάτων του ΔΑΑ, τα οποία εξέρχονται από τη Νότια Πύλη αυτού. Δεν υπάρχει εγκεκριμένος αποδέκτης των ομβρίων υδάτων του ΔΑΑ, τα οποία εξέρχονται από τη Βόρεια Πύλη αυτού.

26 Μαρ 2009

Λάθη στις μελέτες για το αεροδρόμιο

"ΠΑΤΡΙΣ" 26 ΜΑΡΤΙΟΥ 2009

Ξεκινά ο διάλογος που ζήτησε ο Σουφλιάς με τους φορείς


Του Κ. Μπογδανίδη

Όσο διαβάζουν τις μελέτες για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου τόσα λάθη, αστοχίες και προχειρότητες ανακαλύπτουν! Οι φορείς που έχουν ξεκινήσει να μελετούν τους φακέλους και τα στοιχεία που έχει δώσει το ΥΠΕΧΩΔΕ έχουν διαμορφώσει θέση και άποψη για το αεροδρόμιο και από σήμερα κιόλας ξεκινά ο διάλογος και η δημόσια διαβούλευση που έχει ζητήσει ο κ.Σουφλιάς!

Οι πρώτες αντιδράσεις-πέραν του ΤΕΕ/ΤΑΚ-καταγράφονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Νομαρχίας και τους συμβούλους που έχει ο δήμος Καστελίου. Σήμερα στις 12 η επιτροπή που έχει συστήσει το Νομαρχιακό Συμβούλιο συγκαλείται για να ακούσει τις υπηρεσίες και την άλλη εβδομάδα θα κληθούν οι εμπλεκόμενοι δήμοι και οι φορείς τους ώστε πριν το Πάσχα να γίνει εισήγηση και συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου που θα κρίνει την περιβαλλοντική μελέτη.

Η ΜΠΕ (Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) του έργου με βάση την πρώτη καταγραφή που έχει γίνει φαίνεται πως συγκεντρώνει πολλές αδυναμίες και παρατυπίες. Ήδη σύμφωνα με πληροφορίες της ʽΠʼ ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας κ.Καμπάνης στην δική έκφραση γνώμης που εδωσε στη νομάρχη και στην επιτροπή επισημαίνει ότι εστάλη η ΜΠΕ στο Συμβούλιο χωρίς προηγουμένως να έχει εγκριθεί η μελέτη για τον βιολογικό καθαρισμό! Μάλιστα οι νομαρχιακές υπηρεσίες…γελούν με αυτό το λάθος του ΥΠΕΧΩΔΕ διότι ξέρουν πως το υπουργείο επιστρέφει ως απαράδεκτες τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων που δεν συνοδεύονται από έγκριση για το βιολογικό και τα λύματα!

Επίσης οι υπηρεσίες έχουν επισημάνει ότι το ίδιο συμβαίνει και με τα όμβρια ύδατα για τα οποία η ΜΠΕ δεν έχει έγκριση διάθεσης, ενώ σήμερα θα καταθέσουν ανάλογες προτάσεις και οι άλλες υπηρεσίες(ΥΕΒ, Περιβάλλον, Τεχνικές, Πολεοδομία κ.λπ).

Το πιο σοβαρό πάντως ζήτημα που μέχρι τώρα έχουν εντοπίσει όσοι μελετούν την ΜΠΕ του αεροδρομίου είναι η συνειδητή υποβάθμιση των συνεπειών και των περιβαλλοντικών αλλοιώσεων που θα προκύψουν έτσι κι αλλιώς από ένα τόσο μεγάλο έργο. Η εκπομπή ρύπων, η ηχορύπανση, η γη που αχρηστεύεται είναι μερικά από τα μεγάλα ζητήματα που η ΜΠΕ τα περνάει στα…μαλακά όπως έχουν επισημάνει τόσο ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ κ. Ινιωτάκης όσο και ο πρόεδρος του ΝΣ κ.Αλεξάκης.

Στις αδυναμίες ακόμη της μελέτης είναι το μεγάλο ζήτημα με τα 10,7 εκατομμύρια κυβικά μέτρα χωμάτων που θα βγουν από τα γύρω βουνά τα οποία πρέπει να κοπούν για να μην εμποδίζουν τις προσγειώσεις-απογειώσεις των αεροσκαφών. Αυτά τα μπάζα η ΜΠΕ δεν λέει τι θα γίνουν! Συν το ότι θα αφαιρεθούν και 1,8 εκατομμύρια κυβικά από το κυρίως γήπεδο του αεροδρομίου…Οι πληροφορίες ότι μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την…ανύψωση του διαδρόμου δεν περιλαμβάνονται πάντως στην ΜΠΕ.

Μεγάλη αδυναμία και αυτό το εντοπίζει και η μελέτη είναι και ο μεγάλος διάδρομος των 3800 μέτρων που γίνεται κατόπιν πιέσεων πολιτικών παραγόντων. Οι μελετητές λένε ότι αυτό θα εξυπηρετήσει μόνο το αεροσκάφος Α380 το οποίο δεν έχει παραγγελθεί από καμιά εταιρεία τσάρτερς.

Απαντήσεις επίσης πρέπει να δοθούν για επιμέρους θέματα που αφορούν την χωροταξία της περιοχής, το νέο εναέριο δίκτυο για την μεταφορά ρεύματος 150 ΚV κ.λπ.

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ στους ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ και ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΜΟΥ

Τα παιδια είναι οι καλύτεροι κριτές και σχολιαστές των γεγονότων. Το κείμενο που ακολουθεί είναι του Κ. Π. μαθητή του Γυμνασίου Αρτέμιδος, και δημοσιεύθηκε στο μηνιαίο δελτίο του Πανελλήνιου Σωματείου «Περιβαλλοντική Αρμονία» Τεύχος 2 / Ιανουάριος 2008


Από νωρίς το πρωί στο σπίτι μας, όλοι πηγαινοέρχονται…

Η γιαγιά στόλισε τα βάζα με λουλούδια του κήπου, η μαμά ετοίμασε το

τραπέζι της τραπεζαρίας με το κεντητό τραπεζομάντιλο και το «καλό»

σερβίτσιο, ο μπαμπάς έφερε από το υπόγειο μια νταμιτζάνα κρασί, το

μοναδικό «μεσογείτικο» του παππού.

- Άντε, μεγάλες χαρές στο σπιτικό μας σήμερα κυρά Λένη. Γυρίζει ο γιος μας

ο Δημητράκης, το στερνοπούλι μας.

- Γυρίζει επιστήμονας συμπληρώνει η γιαγιά, 8 χρόνια σπουδές και τι

σπουδές ! Διδακτορικό, μελέτες, έρευνες, μεγάλος επιστήμονας ….και

δώστου να σκουπίζει εκείνο το δάκρυ, που από το πρωί κάθε τόσο κυλά στ’

αναψοκοκκινισμένα της μάγουλα….

Όταν χτύπησε το κουδούνι της εξώπορτας, σήμανε γενικός συναγερμός.

Αγκαλιές, φιλιά , γέλια, καλωσορίσματα, Εμένα ο θείος Δημήτρης με σήκωσε

ψηλά, με φίλησε και σχολίασε :

- Αυτό το τσουλούφι και αυτό το κουτσοδόντικο χαμόγελο, τα θυμάμαι από την

τελευταία φορά που σε είδα και ίσα που στεκόσουνα στα πόδια σου για τρία

συνεχόμενα βήματα.

- Μόνο που θείε μου, τότε έβγαζα δόντια, ενώ τώρα τα’ αλλάζω και πάω και

στην Γ’ Δημοτικού !!!

- Ολόκληρος άντρας!! Είπε η θεία Μυρσίνη, η γυναίκα του, ενώ μ’ έπαιρνε στη

δική της αγκαλιά.

- Για μάλωσέ τον όμως Μυρσίνη μου, εσύ σαν παιδίατρος, που δεν τρώει

τίποτα και όλη μέρα παιγνίδι και τρεχαλητό…

- Μια χαρά είναι το παιδί, σωστός λεβέντης, γέλασε η θεία και μου έκλεισε το

μάτι.

Εν τω μεταξύ κατέφθασε και η υπόλοιπη οικογένεια και αμέσως καθίσαμε

στο τραπέζι, το γεμάτο λιχουδιές που ετοίμαζαν μέρες η μαμά και η γιαγιά.

- Άντε καλώς σας βρήκα ! Σήκωσε ο θείος το ποτήρι του.

- Καλώς μας ήρθες Δημητρό, και αν περίμενες λίγο, θα προσγειωνόσουνα στο

καινούργιο αεροδρόμιο, δίπλα μας.

- Κάτι άκουσα, μα δεν ήμουν σίγουρος για να αναβάλλω το ταξίδι, άσε που δεν

κρατιόμουνα άλλο στην ξενιτιά, και άμα αργούσε….

- Δεν θα αργούσε, πετάχτηκα εγώ, γιατί βάλαμε στοίχημα θείε ότι θα είναι

στην ώρα του και θα είναι το καλύτερο της Ευρώπης !

- Αχ! και το μεγαλύτερό σας βάσανο, τώρα δεν θα μπορούσαμε να μιλάμε

και να γλεντάμε, είπε η θεία Δέσποινα, τι τράβηξα εγώ τόσα χρόνια στη

Γλυφάδα….

- Α! Όσο γι’ αυτό Δέσποινα μπορώ να σε διαβεβαιώσω, ότι κανένα

σύγχρονο μεγάλο αεροδρόμιο ΔΕΝ κατασκευάζεται χωρίς ειδική μελέτη

για το περιβάλλον και προστασία για τους κατοίκους των γύρω περιοχών

! Βλέπεις οι επιστήμονες παρατήρησαν ότι οι άνθρωποι που είναι

εκτεθειμένοι σε συνεχή δυνατό θόρυβο αρρωσταίνουν.

- Δηλαδή κινδυνεύουμε παιδί μου;

- Μόνο αν ΔΕΝ λειτουργούν ΣΩΣΤΑ μάνα ησύχασε…μόνο τότε μπορεί να

δημιουργηθούν προβλήματα υγείας στους κατοίκους και ειδικά στα παιδιά,

που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν σωστά τα μαθήματα στο σχολείο, δεν

μπορούν να συγκεντρωθούν, αποκτούν άγχος και δυστυχώς μεγαλώνοντας

έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην ζωή τους…Όμως γιατί χαλάμε τις καρδιές μας;

Αυτά όλα αφορούν αεροδρόμια παλιά και τριτοκοσμικών , υποβαθμισμένων

χωρών…καμιά σχέση! Εμείς οι Έλληνες, σίγουρα θα φτιάξουμε το πιο

μελετημένο το πιο σύγχρονο αεροδρόμιο !

- Μακάρι, είπε μουδιασμένα η μαμά, ενώ μου’ βαζε με τρόπο στο πιάτο ένα

κομμάτι κρέας και δυο πατάτες.

- Όχι άλλο, πρόλαβα να πω πριν με αποστομώσει.

- Άντε και μου θες να γίνεις και πιλότος! Φάε λοιπόν το φαΐ σου, καλά δεν λέω

Μυρσίνη μου, εσύ που είσαι και γιατρός;

- Άστο το παιδί, ας τρώει σωστά και όχι απαραίτητα πολύ,,,

Εγώ που κρεμόμουνα απ’ τα χείλη του θείου για περισσότερες λεπτομέρειες,

της έκανα το χατίρι και έφαγα βιαστικά τις δυο πατάτες.

- Δηλαδή θείε δεν είναι καλό το αεροδρόμιο;

- Μια χαρά θα είναι αγόρι μου, κι ότι χρειαζόμαστε, γιατί μια χώρα με τόσο

τουρισμό έπρεπε να’ χει και ένα μεγάλο αεροδρόμιο.

- Και θα τα βλέπουμε θείε τα’ αεροπλάνα;

- Όχι βέβαια, γιατί αυτό θα σήμαινε ότι θα τα’ ακούγαμε κιόλας και φυσικά και

μεγάλο πρόβλημα ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

- Ατμοσφαιρικής τι;

- Ρύπανσης αγόρι μου, δηλαδή για να στο πω απλά, φαντάσου ότι ένα

αεροπλάνο αντιστοιχεί σε καυσαέρια 8.500 αυτοκινήτων. Υπολόγισε λοιπόν

μόνο σου ότι έστω και 10 αεροπλάνα την ημέρα κοντά στο σπίτι σου τι θα

σήμαινε;

- 8.500 Χ 10= 85.000, μα θείε, συμπλήρωσα έντρομος, η δασκάλα μας είπε ότι

θα πετούν 40 την ώρα !!!!

- Χριστός και Παναγιά! σταυροκοπήθηκε η γιαγιά, εμείς φύγαμε από την

Αθήνα για να γλιτώσουμε τα καυσαέρια και τη φασαρία και ήρθαμε στα

χειρότερα…;

- Ησύχασε Λένη, αφού σου εξήγησε το παιδί, αυτά δεν συμβαίνουν πια γιατί

τα’ αεροδρόμια φτιάχνονται μετά από πολλή σκέψη και …πως το πες γιε

μου;

- Περιβαλλοντικές μελέτες πατέρα, κι αν επρόκειτο να έχετε προβλήματα θα

σας είχαν ειδοποιήσει εδώ και χρόνια, θα σας είχαν αποζημιώσει ή θα σας

είχαν μετακομίσει αλλού, όπως έγινε στο Βερολίνο. Είπαμε, προστατεύεται

πια ο πολίτης, εξέλιξη, πολιτισμός !! Άντε στην υγειά μας ! Μάνα μόνο το

ψητό αρνάκι σου δεν αλλάζει….. όπως το θυμόμουνα, με μπόλικο σκορδάκι

και θυμάρι !!!

- Όπως σου άρεσε γιε μου, όπως σου άρεσε……

…..Έτσι περάσαμε την τελευταία χαρούμενη, ήσυχη, ευτυχισμένη

Κυριακή με όλη την οικογένεια συγκεντρωμένη στην ηλιόλουστη από

τον Μαρτιάτικο ήλιο βεράντα μας. Ο θείος Δημήτρης δεν τα’ ξέρε

καλά. Δυστυχώς γίνονται ακόμα αεροδρόμια που δεν υπολογίζουν τους

ανθρώπους που κατοικούσαν πριν απ’ αυτά στην περιοχή. Δυστυχώς

γίνονται ακόμα αεροδρόμια που δεν σέβονται την οικογενειακή γαλήνη,

την πρόοδο των παιδιών και το περιβάλλον.

• Ο παππούς και η γιαγιά γύρισαν στο διαμέρισμα στο Κουκάκι, γιατί η θεία

Μυρσίνη είπε, ότι ο παππούς που έχει βηματοδότη κινδυνεύει.

• Ο μπαμπάς δεν ξαπλώνει πια τα μεσημέρια και είναι όλο νεύρα.

• Η μαμά πέταξε τα μαρουλάκια της αυλής γιατί της «μυρίζανε» περίεργα.

• Εγώ δεν τρώω πια φρέσκα αυγά, γιατί οι κότες μας δεν γεννούν κάθε μέρα

(τρομάζουνε τα ζωντανά λέει η γιαγιά)

• Με τους φίλους μου δεν παίζουμε πια στην αλάνα γιατί δεν ακούμε ούτε το

«βγήκα» στο κρυφτό, ούτε το σφύριγμα του διαιτητή στο ποδόσφαιρο και όλο

τσακωνόμαστε.

• Και δεν θέλω πια να γίνω πιλότος, θέλω να σπουδάσω για να μάθω στους

μεγάλους πώς να προστατεύουν τη φύση και τους ανθρώπους…..

Σχόλιο: Τελικά τα παιδιά βρίσκουν πάντα τον καλύτερο τρόπο να εντοπίζουν

τις αστοχίες και τις παραλείψεις, ακόμη και των πλέον ειδικών και των τελικά

αναρμόδιων «αρμοδίων».

24 Μαρ 2009

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙΟΥ- ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΣΤΗ ΠΕΔΙΑΔΑ

Μας προβάλουν ως μοναδική λύση «ανάπτυξης»(;) τη δημιουργία αεροδρομίου που θα εξυπηρετεί εκατομμύρια κόσμου που θα έρχεται και θα φεύγει από την Κρήτη.
Είναι όμως έτσι;
Η αλήθεια, επιστημονικώς τεκμηριωμένη στην διεθνή πρακτική υλοποίησης έργων τέτοιας μορφής και σκοπιμότητας, αποδεικνύει για την Πεδιάδα και ευρύτερο μέρος της Ενδοχώρας του Νομού Ηρακλείου, τη δραματική περιβαλλοντική ρύπανση, στο χώρο που περιλαμβάνεται σφαιρικά περί τον άξονα 6000 μέτρων που θα καλύψει το νέο αεροδρόμιο, και σε ακτίνα διασποράς 18.000 μέτρων σε αέρα, έδαφος, υπέδαφος, υδροφόρο ορίζοντα, πόσιμου νερού και ότι άλλο συνεπάγεται αυτό.
ΛΕΜΕ ΟΧΙ:
Στις σοβαρές επιπτώσεις στην σωματική και ψυχική υγεία 22.000 κατοίκων της περιοχής.
Στη χωρίς επιστροφή επιβάρυνση και εγκατάλειψη της γεωργικής και κτηνοτροφικής παραγωγής, με συνέπεια την απώλεια γης, εργασίας και εισοδήματος.
Στη δραματική αλλαγή του τρόπου ζωής με καταστροφή της οικιακής οικονομίας, την αλλοτρίωση της κοινωνικής συνείδησης, των ηθών και των εθίμων.
Στην καταστροφή και επιβάρυνση περιοχών ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς.
Στην απομάκρυνση και αποκοπή κατοίκων από τον τόπο τους.
Στους ξένους μεγαλο-«επενδυτές» που θα εκμεταλλεύονται τη γη, το νερό, την ενέργεια, τους ανθρώπους, χωρίς να αφήνουν στο τόπο ουσιαστικό όφελος.
ΛΕΜΕ ΝΑΙ :
Στη βιώσιμη ανάπτυξη της Πεδιάδας, η οποία δημιουργεί σταθερές θέσεις εργασίας και προκοπής .
Στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, των αρχαιολογικών χώρων και στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών για την διάσωση, την αναβάθμιση και αξιοποίηση τους.
Στη συντονισμένη αντίδραση και κινητοποίηση της κοινωνίας μας απέναντι σε επιλογές και παρεμβάσεις που θα ζημιώσουν ανεπανόρθωτα το φυσικό, πολιτισμικό και ανθρώπινο περιβάλλον.
Στην καλλιέργεια μεταξύ των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, κοινής συνείδησης στην προάσπιση και διασφάλιση των ποιοτικών στοιχείων ανθρώπινης διαβίωσης των μελλοντικών γενεών.
ΕΣΥ ΟΡΙΖΕΙΣ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ
Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΣΟΥ