8 Απρ 2009

ο κ. Πλιάκας στην συζητηση στο ΤΕΕ/ΤΑΚ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ( του ΤΕΕ/ΤΑΚ):ο κ. Πλιάκας Γιώργος, ηλεκτρολόγος μηχανολόγος από την ΥΠΑ Ηρακλείου, Ομοσπονδία συλλόγου Υπαλλήλων ΠΑ.

ΠΛΙΑΚΑΣ: Συνάδελφοι έχω τοποθετηθεί πάρα πολλές φορές για το αεροδρόμιο γιατί είναι η δουλειά μου, γιατί δουλεύω στο αεροδρόμιο, αισθάνομαι υπερήφανος που δουλεύω στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας παρά τα όσα έχουμε ακούσει. Δουλεύουμε 100 άνθρωποι και βγάζουμε μία κίνηση 6 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως, όταν για την διπλάσια κίνηση στα Σπάτα δουλεύουνε εκατονταπλάσιοι από μας.

Θα διαφωνήσω με τον προλαλήσαντα συνάδελφο λέγοντας του το εξής, όλοι οι φορείς του τουρισμού λόγω της οικονομικής κρίσης ζητάνε μείωση των τελών μέχρι και κατάργηση. Η υπηρεσίας μας έχει ζητήσει από το Υπουργείο να καταργήσει τα τέλη για τη φετινή σεζόν για να βοηθήσουμε το τουρισμό, να έρθουν τα αεροπλάνα δωρεάν. Σας ενημερώνω ότι αυτό θα γίνει στα 42 κρατικά αεροδρόμια και όχι στο αεροδρόμιο των Σπάτων. Έτσι κι αλλιώς το αεροδρόμιο των Σπάτων δεν έχει charter πτήσεις, γιατί τα charters δεν έρχονται σε ιδιωτικά αεροδρόμια ακριβά. Άρα θα πρέπει να βάλουμε το κριτήριο, θέλουμε φτηνό αεροδρόμιο για την ανάπτυξη του τουρισμού; Θέλουμε ακριβό αεροδρόμιο για ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων και μεγαλοκολοσσών; Αυτό πρέπει να είναι το κριτήριο, θα πρέπει να αποφασίσουμε όλοι εδώ.

Από ‘κεί και πέρα στα θέματα που βάζουνε οι Δήμαρχοι είναι θέματα των Δημάρχων, εγώ μιλάω τεχνικά και μιλάω και συνδικαλιστικά με την ιδιότητα του συνδικαλιστή.

Εδώ λοιπόν θα ήθελα να πω το εξής, θα μου πει το Υπουργείο ή και η υπηρεσία μου καμιά φορά ότι που θα βρούμε το 1,5 δις; Κύριοι συνάδελφοι του Υπουργείου, ο κ. Σουφλιάς δήλωσε ότι η αξία των χωραφιών, του υπάρχοντος αεροδρομίου, είναι 1,5 δις, πουλήστε το 20% και το υπόλοιπο 80 κάντε το πάρκο. Το 20% θα σας προσφέρει γύρω στα 300 εκατομμύρια, μη μας δώσετε αυτά που μας χρωστάτε από το σπατόσημο των 20 τελευταίων ετών, εισπράξτε το σπατόσημο των επόμενων 10 ετών και βάλτε και Καστελόσημο και μ’ αυτό το κόστος που θα εισπράξετε, που είναι γύρω στα 60 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, για 5 χρόνια, εάν έχετε τέτοια προοπτική να κατασκευάσετε σε 5 χρόνια ένα τέτοιο αεροδρόμιο, που δεν το πιστεύω, μακάρι, το εύχομαι, θα μαζέψετε πάνω από 500 εκατομμύρια, βάλτε και το λαγό, όποιος θέλει να έρθει να το κατασκευάσει.

Και αυτό που είπατε και διαφωνώ ότι δεν μπορεί να γίνουν ποιοτικά έργα εάν τα κάνει το κράτος, σας πληροφορώ το Αττικό Μετρό το οποίο δεν το έκαναν ιδιώτες, το κάνανε και το επιβλέπουνε έλληνες μηχανικοί και όλα τα μεγάλα έργα τα έχουν κάνουν έλληνες μηχανικοί και ελληνικές εταιρείες και είναι πολύ αξιόπιστα. Άρα λοιπόν μην πάμε στην μαγιά, δεν είμαι κρατικιστής, γιατί τώρα έχει μπει και αυτό, εάν πεις ότι κρατικό αεροδρόμιο, α! είσαι παλιομοδίτης, είσαι της 10ετίας του ’60. Σας πληροφορώ ότι, η οικονομική κρίση που περνάμε μας γυρνάει εκεί, εμείς πάμε ακόμα στα μοντέλα που κάνανε οι ξένοι πριν 30 – 40 χρόνια.

Σκεφτείτε αυτά τα πράγματα, τα τεχνικά θέματα και τα θέματα που βάζουνε οι Δημάρχοι είναι σοβαρά, πρέπει να τα συζητήσουμε. Σας βάζω τη διάσταση του αεροδρομίου, αυτό το αεροδρόμιο πρέπει να είναι μοχλός ανάπτυξης του τουρισμού, μοχλός ανάπτυξης της τοπικής κοινωνίας, γιατί πρέπει να ξέρετε ότι η Ελλάδα έχει την ιδιαιτερότητα να έχει 42 αεροδρόμια όταν ολόκληρη η Γερμανία έχει 15, γιατί είμαστε νησιωτική χώρα και θέλουμε τις μεταφορές. Δεν έχουμε ακτοπλοΐες, δεν έχουμε τίποτα και θέλουμε σε κάθε νησί και αεροδρόμιο, σε κάθε χωριό και ελικοδρόμιο. Αυτό λοιπόν είναι το μοντέλο της ανάπτυξης της Ελλάδας γιατί έτσι είμαστε δομημένοι. Δεν έχουμε υπερταχείες σιδηροδρόμους, δεν έχουμε πολύ καλούς εθνικούς δρόμους, έχουμε κάνει τα τελευταία χρόνια, άρα λοιπόν πρέπει να δούμε το μοντέλο των αεροδρομίων όχι μόνο επιχειρησιακά, πως θα κάνουμε ΙΚΕΑ και Praktiker και Κοτσόβολος και MEGA Kοτσόβολος, και θα κάνουμε 500 μαγαζιά, γιατί σήμερα ήρθα από πάνω για την ημερίδα, από την Αθήνα, και κλείνουνε όλα τα μαγαζάκια μέσα στα Σπάτα και ανοίγουνε συνέχεια καφετέριες, καφετέριες, καφετέριες. Τρεις καινούριες κατασκευάζονται αυτές τις μέρες μέσα στα Σπάτα, όποιος θα ταξιδέψει θα τις δει.

Άρα λοιπόν το κέρδος του ιδιώτη που θα μπει μέσα, είναι από τα parking, είναι από τα μπαρ, είναι από τα εμπορικά κέντρα και δεν είναι από την επιχειρηματικότητα του αεροδρομίου ως αεροδρόμιο, ως τέλη προσγείωσης. Εάν θέλετε δηλαδή να κρατάτε φτηνά τέλη πρέπει να ξέρετε ότι, οποιοσδήποτε επενδυτής δεν θα υπολογίσει το κέρδος του από τα τέλη προσγείωσης. Κρατήστε λοιπόν τον έλεγχο στο κράτος για τα τέλη προσγείωσης, τον επιχειρησιακό έλεγχο του αεροδρομίου και δώστε οποιεσδήποτε επιχειρήσεις. Έτσι κι αλλιώς στο υπάρχον αεροδρόμιο όλοι οι ιδιώτες δουλεύουνε μέσα, δεν δουλεύουνε τίποτα, τα μπαρ είναι ιδιωτικά, τα security είναι ιδιωτικά, ο καθαρισμός είναι ιδιωτικός, όλα ιδιωτικά είναι και βάλτε μία μεγάλη εταιρεία, ένα μεγάλο κολοσσό να κατασκευάσει ένα σύγχρονο μοντέρνο αεροδρόμιο.

Όσον αφορά τώρα τα τεχνικά στοιχεία, πιστεύω ότι θα έπρεπε να γίνει και μία επιτροπή, διότι το να λέω εδώ μέσα ότι η απόσταση μεταξύ δύο διαδρόμων σύμφωνα με το αν έχεις 14, που έχει γίνει νόμος του κράτους τελευταίος, για κατηγορίας 4F που είπατε αεροδρόμιο, προβλέπει 1.035 μέτρα όταν είναι ενόργανο, όταν είναι μη ενόργανο μπορεί να είναι και λιγότερα. Δεν νομίζω να θέλετε να κατασκευάσετε ένα αεροδρόμιο μη ενόργανο, ειδικά στη περιοχή του Καστελίου με τις χαμηλές νεφώσεις που πιάνει. Και όταν λέω μη ενόργανο, για να καταλάβετε, όταν είναι μη ενόργανο κατεβαίνει ο καθένας όπως θέλει μόνος του. Ενόργανο είναι με ILS συστήματα, με διαδικασίες κ.λ.π. Το εάν έχεις 14 μιλάει για 1.035 μέτρα, εάν οι διάδρομοι δεν είναι στο ίδιο ύψος προσαυξάνετε ή μειώνεται κατά 30 μέτρα ανά 150 μέτρα. Εάν υπολογίσετε λοιπόν, γιατί σήμερα στην ΥΠΑ συζητάγαμε αυτό το θέμα, η απόσταση αυτών των δύο δεν μπορεί να γίνουνε παράλληλες προσγειώσεις ή απογειώσεις. Άρα εάν δεν έχετε σκοπό να δουλεύουν παράλληλα στρατιωτικό και πολιτικό, άρα δεν χρειάζεται το στρατιωτικό, άρα καταργήστε το. Εάν χρειάζεται να δουλεύει το στρατιωτικό, μελετήστε καλύτερα πως θα συνυπάρχουν τα δύο αεροδρόμια. Ξέρουμε το μοντέλο των Χανίων, είναι ένα τεράστιο αεροδρόμιο σε εκτάσεις, μηδαμινό σε κίνηση πολιτικών αεροσκαφών. Έχει καπελώσει το στρατιωτικό αεροδρόμιο το πολιτικό. Εάν κάνουμε μία τέτοια μίξη θα κάνουμε μία τρύπα μέσα στο νερό, ένα σύγχρονο αεροδρόμιο στυλ Σούδας.

Επειδή ξέρω την εμπειρία, ξέρω τα προβλήματα που έχουν τα Χανιά, προσπαθήστε να αποφύγετε αυτή τη μίξη ή ξεκαθαρίστε το παιχνίδι, θα υπάρχουν απογειώσεις στρατιωτικών και απογειώσεις πολιτικών; Ξέρετε ότι η μοίρα έφυγε από το Ηράκλειο, δεν την διώξαμε εμείς, κακώς, έφυγε μόνη της, διότι δεν μπορούσαν να κάνουν αναχαιτίσεις, διότι είχαμε κάθε δύο και τρία και τέσσερα λεπτά προσγειώσεις αεροσκαφών πολιτικών. Αναγκάστηκε η μοίρα να φύγει, διότι η μοίρα όταν έχει αναχαίτιση δεν θα περιμένει πότε θα προσγειωθεί ο Condor και ο κάθε Condor, πρέπει να φύγει αμέσως, ούτε όταν έχει στην τελική ευθεία προσγειούμενο αεροπλάνο του λες κάνε στροφή γιατί τώρα έχω αναχαίτιση εγώ. Χρήση πολιτικού – στρατιωτικού αεροδρομίου είναι έγκλημα για το τουρισμό, είναι έγκλημα για ένα διεθνές αεροδρόμιο, ξεκαθαρίστε τι από τα δύο θέλετε και ξεκαθαρίστε αν θέλετε και τις προδιαγραφές. Γιατί αυτό που είπατε ότι εάν αύριο εγκαταλειφθεί το στρατιωτικό αεροδρόμιο μπορούν να τον δουλέψουν σαν δεύτερο διάδρομο, με 400 μέτρα απόσταση δεν γίνεται αυτό, έτσι; Ευχαριστώ πολύ και είμαι στη διάθεση σας σε επιτροπή να συμμετάσχουμε να πούμε τα τεχνικά. Τέλος, μέσω ενός κρατικού αεροδρομίου ή έστω υπό κρατική διαχείριση το αεροδρόμιο μπορεί να έχουν οφέλη και οι Δήμαρχοι αντισταθμιστικά με προγραμματικές συμβάσεις, με παραχωρήσεις, πάρκινγκ κ.λ.π.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα ανώνυμα σχόλια προσωπικών αντιπαραθέσεων, Δεν αναρτώνται.
Δεν είναι ιστιότοπος προβολής προσωπικών αντιπαραθέσεων.

Εξυπακούεται ότι τα ενυπόγραφα, αναρτούνται, χωρίς αξιολόγηση,
φυσικά και ΟΛΑ που αφορούν τα θέματα των αναρτήσεων του SITE